SERHAT OZAN YILDIRIM

3 bin rakımlı Munzur Dağları'nın eteklerinde 5 yıl önce Gençlik Spor Bakanlığı tarafından 4 milyon 500 bin liraya yaptırılan Ovacık Kayak Merkezi sayesinde Ovacık ilçesi, bölgenin önemli kış turizm merkezleri arasında yer almaya başladı. Kristal kar kalitesiyle de yılın beş ayında kar kayağı diğer aylarda ise çim kayağı fırsatı sunan kayak merkezi; 1200 metre uzunluğundaki kayak pisti ile acemiler ve yeni başlayan kayakçılar için 300 metre uzunluğunda babylift pisti, 100 kişi taşıma kapasiteli teleski, 1 kar ezme makinesi, 1 kar motoru ve lüks otel konforunu aratmayan 35 oda 70 yataklı konaklama tesisi hizmet veriyor.

KISITLAMALARDAN MUAF OLANLAR VE SÖMESTR TATİLCİLERİYLE DOLDU TAŞTI
Kayak merkezi ve ilçede bulunan otellerde konaklayan, kısıtlamadan muaf tutulan turistler kayak merkezine adeta akın etti. Yarıyıl tatilinin etkisiyle daha fazla ilgi gören Ovacık Kayak Merkezi’nde, yerli ve yabancı tatilciler salgın kurallarına uyarak kayağın keyfini çıkarıyor. Tatilciler, pistlerde kayak, kızak ve snowboard, kar motoru gezinti yaparken yamaç paraşütçüleri de meşe ağaçlarının arasında bulunan Kayak merkezinde uçuş yaparak renkli görüntüler oluşturdu. Ayrıca bölgeye gelen foto modellerde kayak merkezinde oluşan renkli görüntüler eşliğinde fotoğraf çektirdi.
‘KESİNLİKLE ULUDAĞ DEĞİL, TUNCELİ’
Ovacık ilçesinin doğası ve kar kalitesiyle muhteşem bir yer olduğunu belirten Dila Sultan Mengeç, “ Burası her şeyi doğal ve muhteşem. Ben tek kelimeyle buraya bayıldım. Çok farklı kayak merkezlerine gittim özellikle insanlar Uludağ’ı çok fazla biliyor ve tercih ediyor. Kesinlikle burası daha güzel. Kesinlikle Uludağ değil Tunceli’yi tercih etsinler. Buraya gerçekten bayılacaksınız, yoğun kalabalıktan uzak hem sakin hem de manzarayla iç içesiniz” dedi.
‘ PARAŞÜTLE UÇARKEN ALTTA KAYAK YAPANLARI GÖRMEK HARİKA’
Ovacık kayak merkezinde yamaç paraşütü yapmanın büyük bir keyif verdiğini söyleyen yamaç paraşütü ve dalış eğitmeni Suat Toksun, “Yıllardır buraya gelirim yamaç paraşütü yaparım gerçekten çok güzel bir keyif. Hatta şu karşı yüksek rakımlı dağlardan da uçmayı düşünüyorum. Yamaç paraşütüyle ilgilenen arkadaşlara çağrıda bulunuyorum, burayı gelin görün doğası, karı ve bitki örtüsü çok güzel. Türkiye’de bir çok ilde hatta yurtdışında da uçtum ama Ovacık ilçesi ayrı bir keyif verdi. Altınızda kayak yapan insanlar olduğu zaman havadan uçupta onlara eşlik etmek ayrı bir keyif. Her sene geliyoruz, geleneksel bir hale getirdik. Hem kayağımızı yapıp, hem uçuş yapmak hem de Munzur suyunda yüzmek çok büyük bir keyif” diye konuştu.
Hafta sonları keyifli bir zaman geçirmek için kayak merkezinde soluğu alan Barış İmre şu ifadelere yer verdi;
 “Cuma günü il merkezinden geldik ve pazartesi gününe kadar otelde konaklayacağız. Ovacık ilçemiz her mevsim çok güzel, kış ayında bambaşka bir güzelliği var. Kayak merkezinde zamanımızı geçiriyoruz, kısıtlama olmasına rağmen otellerde yer yok. Pist kısa olmasına rağmen özellikle bizim gibi amatörler için çok iyi. Türkiye’nin en kaliteli karına sahip çünkü geçmiş yıllarda milli takımının kamplarından buraya gelen kişilerinin söyleminden biliyoruz. Pandemi süreci bittikten sonra herkesi buraya bekliyoruz, gelsinler bu güzellikleri görsünler. Çok keyif alarak hafta  sonlarını burada geçiriyoruz.”