1 1
  • İstanbul 21 °C
  • İzmir 22 °C
  • Malatya 15 °C

Hasar tespit çalışmaları devam ediyor

Depremden etkilenen Mazgirt İlçesi’nde hasar tespit çalışmaları devam ediyor.

Evleri ağır hasar gören vatandaşlara çadır dağıtıldı

Elazığ’ın Karakoçan İlçesi Başyurt Beldesi’nde meydana gelen 6.0 büyüklüğündeki depremden en çok etkilenen Tunceli’nin Mazgirt İlçesi’nde çadır dağıtımı ve hasar tespit çalışmaları devam ediyor.

Elazığ’da meydana gelen deprem, yakınlığı sebebiyle Tunceli’nin Mazgirt İlçesi’ne bağlı bazı köylerde hasara neden oldu. İlçeye bağlı Kızılkale, Obuzbaşı ve Alhan ile Gümüşgün Köyleri yaşanan depremden etkilenirken bu köylerde evleri hasar gören vatandaşlara çadır ve ilk yardım malzemeleri gönderildi.

Mazgirt İlçesi Hükümet Konağı önünde de olası yeni bir depreme karşı çadırlar kurulurken oluşturulan ekipler de köylerde hasar tespit çalışmaları yürütüyor.

İlçeye bağlı Alhan Köyü’nde yaşayan ve evi depremde hasar gören Türkan Demirpençe, “Geceydi deprem oldu. Evimin her tarafında hasar var. Gece evde kalamıyoruz; dışarıdayız” dedi.

Gümüşgün Köyü’nde yaşayan Mehmet Kaplan’ın da deprem nedeniyle evine bitişik olan duvar yıkıldı.

Kaymakamın dikkati bir aileyi kurtardı

Tunceli’nin Mazgirt İlçesi’ne bağlı Gümüşgün Köyü’nü ziyaret eden Kaymakam Haluk Çakmak, Hatice Karataş ve Kızı Sevim Karataş’ın evlerinin oturulamaz durumda olduğunu tespit etti. Aile köyde kapalı bulunan okula yerleştirildi. Karataş Ailesi’nin depremden önce boşalttıkları ev, yaşanan depremde yıkıldı.

Kaymakam tarafından köy okuluna yerleştirilen Hatice Karataş, hayatlarını kaymakam sayesinde kurtardıklarını belirterek “Allah kaymakamdan razı olsun, gani gani razı olsun. Bu duvar depremde yıkıldı” dedi.

Sevim Karataş ise; “Ev depremde yıkıldı. Eşyam altında kaldı. Kaymakam Bey önceden gelip gördü, fotoğraflarını çektirdi. Bizi okula yerleştirdi” diye konuştu.

Köylerde yapılan çalışmaları yerinde inceleyen Mazgirt Kaymakamı Haluk Çakmak, yaptığı açıklamada, “Depremden sonra hasar tespit komisyonu oluşturduk. Yaklaşık 30 kişi civarındaki komisyon üyelerimizi 6 grup halinde köylere dağıttık. Evlerin hasar durumunu tespit ediyorlar. Çok hasarlı olanları bize bildirdiler biz gerekli yardımı yaptık. Oturulamayacak olanlara çadır yardımları yapıyoruz ilk yardım malzemeleri dağıtıyoruz. Çalışmalarımız devam ediyor. Yerinde inceliyor görüyoruz. Vatandaşlarımızın sorunlarını dinliyoruz. Ekstra ihtiyaçları için de yardım yapmaya çalışıyoruz” dedi.

Eğitim öğretim konusunda sıkıntı yaşanmayacağını belirten Çakmak, “Bulgurcular Yatılı İlköğretim Bölge Okulumuz var. Onun sadece pansiyon kısmında ufak hasarlar var. Kolonlarda bir sıkıntı yok. İl genelinde okullar iki gün tatil edildi. Biz YİBO’yu bir hafta tatil etmeyi düşünüyoruz. Orada okuyan küçük çocuklar var onların korkuları var. Ailelerinin yanında kalmasını istiyoruz. Diğer okullarda bir sıkıntı yok. Eğitim öğretime devam edilecek” diye konuştu.

Öte yandan başta Tunceli’nin Nazımiye ve Pertek İlçeleri olmak üzere il genelinde hasar tespit çalışmalarına devam ediliyor.hasar_tespit_ic2.jpg